Shoff, Deni Kurnia a (2018) Peran Guru Pendidikan Agama Islam Dalam Meningkatkan Kecerdasan Emosional Siswa Kelas X Di Sman 1 Plosoklaten. Undergraduate (S1) thesis, IAIN Kediri.
Text
Pra BAB.pdf Download (250kB) |
|
Text
BAB I fuck.pdf Download (423kB) |
|
Text
BAB III fuck.pdf Download (350kB) |
|
Text
BAB IV fuck.pdf Restricted to Registered users only Download (349kB) |
|
Text
BAB V fuck.pdf Restricted to Registered users only Download (439kB) |
|
Text
BAB VI fuck.pdf Download (190kB) |
Abstract
Abstrak Penelitian ini dilatar belakangi oleh menurunnya kondisi emosional siswa dimana mereka tidak dapat mengatur emosinya sendiri yang mengakibatkan terjadinya penyimpangan-penyimpangan seperti kekerasan di sekolah, pergaulan bebas, dan pornografi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui upaya guru dalam meningkatkan kecerdasan emosional siswa, faktor penghambat guru dalam meningkatkan kecerdasan emosional siswa dan solusi yang dilakukan guru dalam mengatasi hambatan dalam meningkatkan kecerdasan emosional siswa di SMAN 1 Plosoklaten. Simpulan hasil penelitian ini menunjukkan bahwa peran Guru dalam meningkatkan kecerdasan emosional siswa dalam proses pembelajaran dengan cara mengamati atau melakukan observasi secara langsung terhadap sikap siswa pada saat proses belajar dikelas maupun diluar kelas serta dengan adanya kegiatan diluar pembelajaran yang bertujuan untuk memberikan bimbingan pada siswa tentang sikap. hambatan guru dalam meningkatkan kecerdasan emosional siswa adalah dari dalam diri siswa itu sendiri dimana kurangnya kesadaran dari dalam diri siswa untuk berempati terhadap lingkungan disekolah khususnya. Solusi yang diberikan dan telah dipraktekkan oleh guru dalam mengatasi hambatan dalam meningkatkan kecerdasan emosional siswa adalah dengan memberikan contoh perilaku dan sikap yang baik kepada siswa, disini guru menjadi role model untuk para siswanya, dan juga menjalin kedekatan emosional. Kata kunci : peran guru, PAI, kecerdasan emosional This research was motivated by the decline in the emotional condition of students where they could not regulate their own emotions which resulted in deviations such as violence in school, promiscuity, and pornography. This study aims to determine the efforts of teachers in improving students 'emotional intelligence, inhibiting factors of teachers in improving students' emotional intelligence and the solutions that teachers do in overcoming obstacles in improving the emotional intelligence of students in SMAN 1 Plosoklaten. The conclusions of the results of this study indicate that the role of the teacher in improving the emotional intelligence of students in the learning process by observing or observing directly the attitudes of students during the learning process in class and outside the classroom and with the activities outside of learning that aims to provide guidance to students about attitudes . Teacher's obstacle in improving students' emotional intelligence is from within the students themselves where students lack awareness of themselves to empathize with the school environment in particular. The solution given and practiced by the teacher in overcoming obstacles in improving students' emotional intelligence is by giving examples of good behavior and attitudes to students, here teachers become role models for their students, and also establish emotional closeness.
Item Type: | Thesis (Skripsi, Tesis, Disertasi) (Undergraduate (S1)) |
---|---|
Subjects: | 13 EDUCATION (Pendidikan) > 1303 Specialist Studies In Education > 130305 Educational Counselling (Konseling Pendidikan) |
Divisions: | Fakultas Tarbiyah > Jurusan Pendidikan Agama Islam |
Depositing User: | Yudi Sumarsono |
Date Deposited: | 30 Jun 2020 04:22 |
Last Modified: | 30 Jun 2020 04:22 |
URI: | https://etheses.iainkediri.ac.id:80/id/eprint/1221 |
Actions (login required)
View Item |